Bow
From Ring of Brodgar
Bow | ||
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Bow | ||
Vital statistics | ||
Size | 1 x 2 | |
Skill(s) Required | Archery | |
Object(s) Required | Branch x2, String x2 | |
Produced By | Hand | |
Slot(s) Occupied | 5L + 5R | |
Base Damage | 110 | |
Combat Skill | Marksmanship | |
Ammunition | Stone Arrow, Bone Arrow | |
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스킬- archery
재료-나뭇가지 2개 ,실 2개
도구-손
기본 데미지-110
사용에 관련된 능력치-마크스맨쉽
탄약-돌화살, 뼈화살
A Bow, sometimes called a Wooden Bow or Woodbow to distinguish it from the Ranger's Bow, is a medium ranged weapon. It fires stone arrows and bone arrows. It deals more damage than a sling, but is twice as hard to aim with. Unlike a sling, the ammunition used affects the overall damage. It is, however, currently unknown exactly how overall damage is calculated from bow damage and arrow damage.
활, 나무로 만들어진 활이라고 하던 나무활이라고 하던간에 이 나무활은 레인져의 활과 확실하게 구별이 되며 또한 이건 중거리 무기입니다. 이 활은 돌화살이나 뼈화살을 발사합니다. 이 무기는 슬링보다 더 많은 데미지를 주나 슬링보다 조준이 두배로 어렵습니다.. 슬링과는 달리, 화살이 데미지에 영향을 줍니다. 하지만 현재까지 총 데미지를 활 데미지와 화살 데미지로부터 계산하는지는 알려져있지 않습니다..
IEMM | Base Aiming Speed | Base Damage |
2.0 | 0.5x sling, 3x Ranger's Bow | 110 |
IEMM | 기본 조준하는 속도 | 기본 데미지 |
2.0 | 0.5x sling, 3x Ranger's Bow | 110 |
The Intrinsic Effective Marksmanship Modifier (IEMM) variable is multiplied by the bow's quality to find the Effective Marksmanship Limit (EML) of the bow. e.g. a bow of quality 13 will have an EML of 26 (2x13). A person using a bow will not get any benefit to aiming speed from a marksmanship skill higher than the bow's EML. Aiming speed is affected by the base aiming speed and the lowest of 1) a player's marksmanship skill, 2) the EML of the bow used, 3) the EML of the ammunition used. So, a person with 30 marksmanship skill, a quality 13 bow (IEMM 2.0, EML 26), and a quality 7 bone arrow (IEMM 2.0, EML 14) will aim as if their marksmanship skill were 14. IEMM and EML have no effect on weapon damage.
고유 마르크스맨쉽 수식 변수(아 이건 지금으로서는 뭔지를 모르겠습니다.)는 활의 품질에 2배를 해서 마르크스맨쉽 효율제한의 값을 구합니다. 예) 퀼 13의 활은 26의 활 EML제한을 가집니다.(13 x 2). 마르크스맨쉽 값이 활의 EML보다 높은사람은 그 높은 값 만큼의 조준속도 이득을 받지 못할것입니다. 조준속도는 기본 조준속도와 이 중에서 제일 낮은 값의 영향을 받습니다. 1.) 쓰는사람의 마크스값 2.)활의 EML 값 3.) 화살의 EML 값
예를 들자면. 마크스값 30을 가진 사람이 13퀼의 활을 들고 (EML26) 퀼 7의 뼈화살을 쓴다면(EML 14) 조준속도는 마크스값을 14밖에 찍지 않은사람하고 조준속도가 똑같을것입니다
Base aiming speed is in relation to other weapons. A wooden bow aims twice as slowly as a sling, but 3 times faster than a ranger's bow. This means that a person with 100 marksmanship and a wooden bow would aim at the same speed as a person with 50 marksmanship and a sling and as a person with 300 marksmanship and a ranger's bow, assuming that none of them are limited by the EML of their weapons and ammunition.
기본 조준속도는 무기에 따라 영향을 받습니다. 나무 활은 슬링보다 조준속도가 2배로 느리지만 레인져 활에 비해서는 3배나 빠릅니다. 이는 마스를 100찍은 나무활을 든 사람이 슬링을 든 마스를 50찍은 사람하고 조준속도가 똑같을 것이고 그리고 레인져 활을 든 마크스를 300찍은 사람과 조준속도가 똑같을 것이라는걸 의미합니다.(무기의 퀼과 EML를 따지지 않았을때)
How to Acquire
Craft > Tools > Ranged Weapons > Bow.
Notes
A bow takes up both hand equipment slots. Together with a quiver, this severely restricts inventory space by preventing a player from using a backpack or traveller's sack. Using a merchant's robe can help with this.
Due to its longer aiming time, it is recommended that if players intend to use a bow, then they raise their marksmanship skill to at least 60, This would also mean using at least a quality 30 (EML 60) bow and arrows for maximum effect.
To find the damage of any given bow, use the following formula: 110*sqrt(q/10) were q is the quality of the bow.
The quality of a bow is determined by the following formula: (qBranches+qString)/2, softcapped by marksmanship. Survival seems to have no effect.
활은 양손무기입니다. 화살통을 씀으로서. 가방이나 여행자의 봇짐을 끼지 못하게 됨으로 인벤슬롯의 부족을 야기할것입니다. 상인로브는 이에 해당이 안되니 상인로브를 끼는것이 도움이 될것입니다.
더 긴 조준속도때문에, 플레이어가 활을 쓰고자 한다면 마르크스를 최소 60까지 찍을것을 추천합니다.
이는 다시말하자면 최소 퀼30의 활과 좋은 가장 효율적인 화살을 쓰도록 노력해야한다는것을 의미합니다
활의 따른 데미지를 알아보기 위해서는 이 공식을 사용하십시오. 110 x '활의 퀼 / 10'의 제곱
활의 퀼은 이 공식에 의해 결정됩니다. (나뭇가지퀼 + 실퀼) / 2 , 그리고 마르크스값에 의해 영향을 받습니다.
그리고 서바이버값은 전혀 영향을 미치지 않습니다.