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슬링

라면군 2011. 3. 22. 16:20
   

Sling

From Ring of Brodgar

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Sling
Sling.png
Sling
Vital statistics
Size 1 x 1
Skill(s) Required Hunting
Object(s) Required

 

String x5

Leather x2

Produced By Hand
Slot(s) Occupied 5L or 5R
Base Damage 60
Combat Skill Marksmanship
Ammunition Stone
Back to Objects

만드는데 필요한 스킬 - 헌팅
재료-실 5개, 가죽 2개
도구-손
사용되는데 쓰이는 스킬-마르크스맨쉽
탄약-돌

A Sling is a one-handed projectile weapon that requires stone as ammunition.
It is often used by players with low Marksmanship skill, as it is twice as easy to aim with than it is with the Bow. However, the sling does lower damage than the bow. It is commonly used for hunting.

슬링은 한손으로 쓸수 있는 발사무기로서 탄약으로 돌을 필요로합니다.
이 무기는 마르크스맨쉽값이 낮은 플레이어에게 자주 쓰이는 것으로서 활보다 조준하기가 2배나 쉽습니다.
하지만 슬링은 활보다 데미지가 더 적다. 이 무기는 주로 사냥하는데에 쓰입니다.

Damage

The maximum damage is 60, affected by the square root of the quality of your Sling, divided by ten. Your Perception attribute affects the minimum damage of ranged attacks. Your target's Agility attribute reduces your damage.

Max damage = 60 * sqrt(ql / 10)Min damage = 0.5 * (PER / AGL) * MAXDAMAGE

Where PER is your Perception attribute and AGL is the enemy's Agility attribute.


Accuracy

Your Marksmanship skill directly affects how quickly your Aim Bar fills up whilst aiming. A Marksmanship of 20 or 30 is generally considered the minimum for realistic Aim Bar speed.

Quality

The quality of the Sling is determined with the following formula:

qSling = (average.qString + average.qLeather)/2

It is softcapped by Survival:

If Survival < qSling, qSling = (qSling+Survival)/2

For example, Anastasia has two low quality pieces of Leather(q13) and five low quality pieces of String(Stinging Nettle q18, Stinging Nettle q18, Spindly Taproot 9q, Spindly Taproot 13q, and Spindly Taproot 15q). The average quality of the leather is 13, and the average quality of the String will be 14(14.6, rounded down to 14). The potential maximum quality of her Sling will be 13(13.5 average of leather and string, rounded down to 13).

If Anastasia's Survival is 13 or higher, then her final produced Sling will have a quality of 13, the maximum quality possible from the material used.

However, if Anastasia's Survival is lower, then her final produced Sling will be the average of her Survival and the potential maximum quality of her Sling. If her Survival is 10, then the final Sling quality will be 10 plus 13, divided by two: 11.5, rounded down to 11. So her final produced Sling will have quality 11.

데미지

최대 데미지는 60이고, '10 분의 슬링퀼 제곱근'에 영향받습니다.
 퍼셉션 능력치가 원거리 공격 최소데미지를 결정하고 타겟의 민첩(Agility)이 데미지를 감소시킵니다.

최대 데미지 = 60 x (√슬링퀼 / 10) 

최소 데미지 = 0.5 x ( 자기 퍼셉션 / 타겟 민첩 ) x '최대데미지'

'자기 퍼셉션'은 플레이어의 능력치이고 '타겟 민첩'은 대상의 Agility 입니다.

정확도

 바로 당신의 마스크스맨쉽 능력치가 조준할때의 정확도 표시기 채우는 속도를 결정합니다
일반적으로 20이나 30의 마르크값이 정확도 표시기의 실제 올라가는 최소 속도를 결정합니다.


슬링 품질 결정

슬링의 품질은 다음과 같은 공식에 의해 결정됩니다

슬링퀼 = ( 실의 평균퀼 + 가죽의 평균퀼) / 2

그리고 서바이벌 능력치에 의해 소프트캡을 받습니다

만약 '서바이벌 능력치< 예상슬링퀼' 이라면 , 최종 슬링퀼 = (위 공식 예상슬링퀼 값+서바이버값)/2 


예를 들어, 호호호가 2개의 낮은퀼의 가죽을 가지고 있고(퀼13) 그리고 다섯개의 낮은퀼 실을 가지고있다면
(실 퀼 각각 18.18.9.13.15 ) 가죽의 평균퀼은 13이 될거고, 실의 평균퀼은 14가 될것이다.(14.6 이지만 소수점은 버림) 이것을 가지고 만들때 예상가능한 호호호의 슬링퀼은 13이다.(13.5에서 소숫점 버림)

그리고 만약 호호호의 서바값이 13, 또는 그보다 더 높다면 그 최종 슬링 제작물은 퀼이 13이거나 더 좋은 재료를 쓴다면 퀼값이 올라갈수도 있다. 

그러나 호호호의 서바값이 낮다면, 그의 최종 슬링퀼은 그의 서바값하고 예상된 슬링 퀼의 평균이다.
만약 호호호의 서바값이 10이라면. 그의 최종 슬링퀼은 10 + 13 / 2 로서 11.5가 나오고, 소수점을 버림으로서 11이 될것이다 

How to Acquire

Craft > Tools > Ranged Weapons > Sling